۱۱ آذر ۱۳۹۲، ۲۲:۰۰

طالب بیدختی:

ثبت ازدواج در استان سمنان افزایش یافت/ کاهش جمعیت نگران کننده است

ثبت ازدواج در استان سمنان افزایش یافت/ کاهش جمعیت نگران کننده است

سمنان - خبرگزاری مهر: مدیر کل ثبت احوال استان سمنان با اشاره به اینکه ثبت ازدواج در استان طی یک ماه گذشته رشد داشته است، گفت: طلاق نیز کاهش 39.3 درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس طالب بیدختی عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره ثبت احوال استان سمنان ضمن بیان اینکه در آبان سالجاری 605 واقعه ازدواج در این استان ثبت شده است اظهار داشت: این اتفاق در مقایسه با ماه قبل رشد 17.9 درصدی را نشان می دهد در حالی که در مهر فقط 513 واقعه ازدواج به ثبت رسیده است.

وی نسبت به پایین بودن رشد جمعیت در استان سمنان هشدار داد و گفت: در تمام دنیا نیروی انسانی شاخص بارز در همه زمینه ها از جمله رشد و توسعه مناطق جغرافیایی است.

طالب بیدختی از کاهش 39.3 درصدی طلاق در استان سمنان خبر داد و گفت: آمارها نشان می دهد سیر نزولی طلاق در این استان در آبان نیز مشهود است.

مدیر کل ثبت احوال استان سمنان در خصوص طلاق و روند کاهشی آن در ماه های اخیر اظهار داشت: در آبان تعداد 65 واقعه طلاق در دفاتر استان به ثبت رسیده که کاهش چشمگیری را شاهد هستیم در حالی که در مهر 107 و در شهریور 112 واقعه به ثبت رسیده است.

طالب بیدختی خاطرنشان کرد: با این وضعیت طلاق در استان سمنان با کاهش 39.3 درصدی روبرو بوده است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت و نیاز جامعه اسلامی به جمعیت جوان گفت: واقعه ولادت در آبان امسال در این استان 781 واقعه بوده و در مهر 790 واقعه که کاهش 1.1 درصدی را نشان می دهد.

مدیر کل ثبت احوال استان سمنان به رشد واقعه وفات در استان نیز اشاره کرد و گفت: در آبان تعداد 273 مورد واقعه وفات و در مهر 251 واقعه در ادارات تابعه به ثبت رسیده که رشد 8.8 درصدی را شاهد هستیم.

وی بیشترین دلایل وفات در این استان طی نیمه اول امسال را ناشی از بیماری قلبی عروقی دانست و گفت: در این رتبه بندی حوادث غیر عمد از جمله تصادف و نیز بیماری سرطان در رتبه های بعدی قرار دارند.

طالب بیدختی از صدور بالغ بر 18 هزار و 83 شناسنامه و شناسنامه المثنی در هفت ماه اول امسال در استان خبر داد و افزود: همچنین در طی این مدت تعداد 185 مورد تقاضای تغییر نام در این استان وجود داشته است.

وی اضافه کرد: گرایش عمده شهروندان در تغییر نام ها بیشتر به سمت نام های مذهبی نظیر فاطمه و زهرا بوده است.

مدیر کل ثبت احوال استان سمنان اظهار داشت: تعدا 293 مورد نیز تقاضای تغییر نام خانوداگی در هفت ماه گذشته بوده که علل عمده آن نیز حذف پسوندها بوده است.

طالب بیدختی با اشاره به اینکه در طی هفت ماه امسال بالغ بر پنج هزار و 980 ولادت در استان روی داده است، تصریح کرد: در طی همین مدت نیز تعداد یک هزار و 839 نفر در استان دار فانی را وداع گفته اند.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به پرونده های حقوقی یکی از امور محوله اداره کل ثبت احوال است افزود: در طی این مدت به تعداد 136 پرونده حقوقی نیز رسیدگی شده است.

کد خبر 2187549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha